Polski produkt

In-Line

In-Line

Okna przesuwne są kolejną z propozycji rozwiązań dla wyjść balkonowych. Sam system cieszy się ogromną popularnością w krajach południowej Europy.

W oknach przesuwnych skrzydła można przesuwać w płaszczyznach równoległych do siebie. Do uszczelnienia skrzydeł używa się uszczelek szczotkowych. To nie tylko ciekawe, ale bardzo wygodne rozwiązanie, szczególnie dla tych, którzy lubią duże, przeszklone powierzchnie. Dodatkową zaletą jest również fakt, że okna te po otwarciu nie zabierają przestrzeni.

Okna przesuwne in-line

Mono-rail

okna przesuwne pcv dual

Duo-rail

okna przesuwne pcv multi

Multi-sliding

Powyżej przykład trzech dostępnych rozwiązań systemowych w ramach okien przesuwnych:

  1. Dual-rail (60mm) – szklenie do 19mm
  2. Multi-sliding – szklenie do 33mm, możliwość dokładania kolejnych równoległych torów. Kilka skrzydeł, umieszczonych na osobnych torach po otwarciu zsuwa się jedno na drugie odsłaniając duży otwór okienny. Przydatne również do budowy drzwi balkonowych.
  3. Mono-rail – szklenie tylko pojedynczą szybą, kwatera stała szklona bezpośrednio w ramie, bez konieczności stosowania skrzydła stałego.

Mono-rail

System przeznaczony jest do budowy okien, dla których nie stawia się wysokich wymagań izolacyjności cieplnej. Głównym powodem jest stosowanie pojedynczego szklenia. Charakterystycznym rozwiązaniem tej konstrukcji jest montaż szyby w kwaterze stałej bezpośrednio w ościeżnicy, a nie w skrzydle, tak jak ma to miejsce w pozostałych systemach. W tym przypadku wymiar światła szyby kwatery stałej jest większy od kwatery ruchomej o szerokość skrzydła. System posiada jeden tor jezdny i umożliwia budowę okien wg schematu A – Tabela 2.

 

Duo-rail

W ramach tego systemu możliwe są do wykonania okna przesuwne wg schematów A, C, D, F i G, a po zastosowaniu ościeżnicy z trzema torami jezdnymi, również schematy An i Dn – Tabela 2. Dzięki większej szerokości skrzydła wzrosła do 19 mm maksymalna szerokość pakietów szybowych, co pozwala na uzyskanie lepszych parametrów izolacyjności cieplnej. Maksymalny ciężar skrzydeł w tej konstrukcji wynosi 60 kg.

 

Multi-sliding

To „najcieplejszy” z wszystkich trzech systemów. Maksymalna szerokość pakietu szybowego w tym przypadku wynosi 33 mm. W systemie tym występują dwie ościeżnice o szerokościach zabudowy 80 i 96 mm. Do wyboru są dwa rodzaje wózków. Jeden typ o dopuszczalnym ciężarze skrzydła 120kg i drugi do 150kg. W ramach tego systemu można wykonać schematy otwierania A, C, D i F – Tabela 2. Zastosowanie specjalnego profi lu ościeżnicy, który pełni funkcję dodatkowego toru jezdnego, umożliwia wykonanie konstrukcji wielotorowej. Dzięki temu można uzyskać efekt podobny do drzwi harmonijkowych, gdzie kilka skrzydeł po otwarciu nasuwa się na jedną ze skrajnych kwater, tworząc jedno, niczym nie przedzielone, światło przejścia. Szeroka gama systemów okien przesuwnych aluplast pozwala na wybór optymalnego rozwiązania, które dopasowane jest do oczekiwań użytkownika, klimatu panującego na terenie, gdzie będą one montowane oraz na sprostanie specyficznym wymaganiom rynków eksportowych.